SNS Reaal en BNP Paribas Cardif aansprakelijk voor misstanden bij DSB

17 FEBRUARI 2014, AMSTERDAM/HEERENVEEN

SNS Reaal en BNP Paribas Cardif aansprakelijk voor misstanden bij DSB

Amsterdam, 17 februari 2014 - SRLEV NV, een dochteronderneming van SNS Reaal, en BNP Paribas Cardif zijn aansprakelijk voor de schade ontstaan door de misstanden bij de inmiddels failliete DSB Bank. Beide bank-verzekeraars hebben op grote schaal meegewerkt aan de verkoop van woekerpolissen door de DSB bank en handelden daardoor onrechtmatig. Onder de naam Hollands Welvaren werden door de voormalige bank van Dirk Scheringa beleggingspolissen verkocht met hoge kosten. De polissen waren afkomstig van SNS Reaal. SNS Reaal stond hierbij toe dat de DSB extra provisie aan de polishouders in rekening bracht bovenop de eigen hoge kosten. BNP Paribas Cardif was de leverancier van de door de DSB verkochte koopsommen. Hierbij stond BNP Paribas Cardif de DSB Bank toe een extra provisie van 80% in rekening te brengen.

Mr Pieter Lijesen, voorzitter van de Stichting Woekerpolisproces: ”Vandaag hebben wij SNS Reaal en BNP Paribas aansprakelijk gesteld voor de misstanden bij de voormalige DSB Bank. Zonder de medewerking van deze partijen was de DSB nooit in staat geweest om klanten zo stelselmatig uit te kleden zoals is gebeurd. De bank van Dirk Scheringa heeft dus niet alleen gehandeld. Er waren ook andere partijen bij betrokken. Deze zijn niet alleen medeplichtig maar vooral schadeplichtig. En deze schade gaan wij nu incasseren.”

Over Stichting Woekerpolisproces

Stichting Woekerpolisproces zet zich in voor gedupeerden die als gevolg van hoge en verborgen kosten van een woekerpolis een te laag pensioen hebben of niet in staat zijn hun hypotheek af te lossen. De stichting heeft recent Aegon gesommeerd om alle gedupeerden inzake Aegon Koersplan te compenseren gelijk het arrest van de Hoge Raad van 14 juni 2013.

Noot voor de redactie:
Voor meer informatie of vragen:

Voorzitter Stichting Woekerpolisproces Mr. Pieter Lijesen

pieter@pieterlijesen.com

Citaten
"Vandaag hebben wij SNS Reaal en BNP Paribas aansprakelijk gesteld voor de misstanden bij de voormalige DSB Bank. Zonder de medewerking van deze partijen was de DSB nooit in staat geweest om klanten zo stelselmatig uit te kleden zoals is gebeurd. De bank van Dirk Scheringa heeft dus niet alleen gehandeld. Er waren ook andere partijen bij betrokken. Deze zijn niet alleen medeplichtig maar vooral schadeplichtig. En deze schade gaan wij nu incasseren." Mr Pieter Lijesen, voorzitter Stichting Woekerpolisproces